Reach Out 2 voor u

Waar kunt u als (beginnende) stichting tegenaan lopen?

 

  • Hoe formuleer en concretiseer ik de doelstelling?
  • Hoe en waar vind ik de juiste projecten?
  • Hoe de juiste keuzes te maken tussen projecten die op papier hetzelfde bereiken?
  • Wat zijn belangrijke ontwikkelingen die van invloed zijn op de doelstelling?
  • Wat moet er in de rapportages staan?
  • Hoe beheer / voer ik een projectadministratie?
  • Past onze strategie nog bij de huidige ontwikkelingen?
  • Wil ik een ANBI status?
  • Hoe gaat de stichting straks verder zonder mij? Wil ik dat eigenlijk wel?
  • Hoe kan ik mijn kinderen betrekken bij de stichting?

Reach Out 2 helpt

Hoe? Door samen te kijken naar de vertaling van uw visie en gedachtengoed in een concreet plan, een duidelijke werkwijze te ontwikkelen en door de juiste netwerken aan te boren zodat u toegang krijgt tot passende projecten. Maar ook door processen helder te maken.

 

WIJ HEBBEN ONS GESPECIALISEERD OP DE VOLGENDE GEBIEDEN:

  • Het beheren van projectadministraties
  • Het vinden en monitoren van passende projecten in Nederland en het buitenland
  • Het voorbereiden en begeleiden van bestuursvergaderingen
  • Bepalen van de strategie met het bestuur
  • Het verbinden van netwerken

Eens overleggen?

Wij overleggen graag met u om tot een optimale situatie te komen.

PROJECTADMINISTRATIE

Heeft u lopende projecten en wilt u ze beter monitoren en volgen? Wij zetten een gedegen projectadministratie voor u op en bewaken de voortgang. Dit maakt het makkelijker voor u om meerdere projecten tegelijkertijd te kunnen opnemen in uw projectenportefeuille zonder dat het u veel extra tijd kost. Indien u dat wilt, voeren wij ook de contacten met de stichtingen waaraan u de giften doet en bezoeken wij de projecten indien nodig en nuttig.

HET VINDEN EN MONITOREN VAN PASSENDE PROJECTEN

Middels het ruime netwerk dat wij inmiddels hebben gevormd zijn we in staat om de juiste en passende projecten voor u te vinden. Het succes van veel projecten hangt samen met hun wijze van werken, en hangt ook stevig samen met de capaciteiten van de mensen die het doen. Dit monitoren en het contact met de mensen achter de projecten onderhouden, doen wij graag voor u. Zo bent u altijd 1 telefoontje verwijderd van weten hoe het met de projecten gaat.

HET VOORBEREIDEN EN BEGELEIDEN VAN BESTUURSVERGADERINGEN

Een eigen stichting heeft minimaal twee vergaderingen per jaar. Het voorbereiden van deze vergaderingen kost veelal veel tijd. Alle projecten moeten op tijd hun rapportages hebben aangeleverd, aanvragen moeten op tijd verwerkt zijn en aan het bestuur voorgelegd worden met een advies. Daarna komt de terugkoppeling naar alle partijen, de betaalverzoeken moeten doorgeleid worden naar de penningmeester, en volgt de verwerking van de notulen en actie- en besluitenlijst. Wij hebben een geoliede routine hierin ontwikkeld en nemen deze zorg graag van u over.

VERBINDEN VAN NETWERKEN

De juiste weg vinden als vermogensfonds is vaak lastig. Doordat veel vermogensfondsen op eigen kracht en vaak zonder publiciteit opereren is het moeilijk elkaar te vinden. De behoefte hiervoor bestaat echter wel. Hoe vind u elkaar? Wilt u een samenwerkingsverband aangaan ? Of alleen ervaringen uitwisselen?

Reach Out 2 helpt. Hoe? Wij brengen u graag in contact met andere fondsen en besturen die, net als u, graag kennis en ervaring uitwisselen.

Reach Out 2 referenties

Onze klanten zijn meestal succesvolle ondernemers die graag iets willen doen voor mensen die minder geluk in het leven hebben gehad. Zelf zijn ze vaak nog druk met van alles en nog wat en daarom vragen ze ons om hen te ondersteunen in het werk dat gedaan moet worden voor het goede doel.

Referenties kunnen we desgevraagd zonder problemen leveren.