Reach Out 2 voor u

Als uw stichting net is opgericht komen vaak vragen op als: hoe concretiseer ik mijn doelstelling? Hoe en waar vind ik de juiste projecten? Hoe de juiste keuzes te maken tussen projecten die op papier hetzelfde bereiken? Wat zijn belangrijke ontwikkelingen die van invloed zijn op mijn doelstelling? Wat moet er in de rapportages staan? Wil ik een ANBI status?

Hoe gaat mijn stichting straks verder zonder mij? Wil ik dat eigenlijk wel? Hoe kan ik mijn kinderen betrekken bij mijn stichting?

Reach Out 2 helpt. Hoe? Door samen te kijken naar de vertaling van uw visie en gedachtegoed in een concreet plan, duidelijke door de juiste netwerken aan te boren zodat u toegang krijgt tot passende projecten. Maar ook door processen helder te maken.

Heeft uw stichting een ANBI-status, of wilt u deze ontvangen? Ook dat kunnen wij voor u verzorgen en bijhouden.

WIJ HEBBEN ONS GESPECIALISEERD OP DE VOLGENDE GEBIEDEN:

  • Het beheren van projectadministraties
  • Het vinden en monitoren van passende projecten
  • Het voorbereiden en begeleiden van bestuursvergaderingen
  • Het verbinden van netwerken

PROJECTADMINISTRATIE

Heeft u lopende projecten en wilt u ze beter monitoren en volgen? Wij zetten een gedegen projectadministratie voor u op en bewaken de voortgang. Dit maakt het makkelijker voor u om meerdere projecten tegelijkertijd te kunnen opnemen in uw projectenportefeuille zonder dat het u veel extra tijd kost. Indien u dat wilt voeren wij ook de contacten met de stichtingen waaraan u de giften doet en bezoeken wij de projecten indien nodig en nuttig.

HET VINDEN EN MONITOREN VAN PASSENDE PROJECTEN

Middels het ruime netwerk dat wij inmiddels hebben gevormd zijn we in staat om de juiste en passende projecten voor u te vinden. Het succes van veel projecten hangt samen met hun wijze van werken, en hangt ook stevig samen met de capaciteiten van de mensen die het doen. Dit monitoren en het contact met de mensen achter de projecten onderhouden, doen wij graag voor u. Zo bent u altijd 1 telefoontje verwijderd van weten hoe het met uw projecten gaat.

HET VOORBEREIDEN EN BEGELEIDEN VAN BESTUURSVERGADERINGEN

Met een eigen stichting heeft u minimaal twee vergaderingen per jaar. Het voorbereiden van deze vergaderingen kost veelal veel tijd. Alle projecten moeten op tijd hun rapportages hebben aangeleverd, aanvragen moeten op tijd verwerkt zijn en aan het bestuur voorgelegd worden. Daarna komt de terugkoppeling naar alle partijen, de betaalverzoeken moeten doorgeleid worden naar de penningmeester, en volgt de verwerking van de notulen en actie- en besluitenlijst. Wij hebben een geoliede routine hierin ontwikkeld en nemen deze zorg graag van u over.

VERBINDEN  VAN NETWERKEN

De juiste weg vinden als vermogensfonds is vaak lastig. Doordat veel vermogensfondsen op eigen kracht en vaak zonder publiciteit opereren is het moeilijk elkaar te vinden. De behoefte hiervoor bestaat echter wel. Hoe vind je elkaar? Wil je een samenwerkingsverband aan? Of alleen ervaringen uitwisselen?

Reach Out 2 helpt. Hoe? Door u in contact te brengen met andere fondsen en besturen die, net als u, graag kennis en ervaring uitwisselen.

REACH OUT 2 IN HET NIEUWS

In 2017 stonden er twee interessante artikelen in het Financieel Dagblad over vermogensbeheer en filantropie. Omdat Reach Out 2 in beide stukken wordt geciteerd, willen wij ze u toch niet onthouden:

Filantropie, hoe ga je beginnen ? ( 09-12-17)
Goed doen voelt goed, goed geven kan beter ( 12-05-17)